EDİTÖR SEÇİMİ

Eser sahipleri için bir editör ile çalışmanın ne kadar faydalı olduğunu bir önceki yazımda belirtmiştim. Şimdi kaldığımız yerden devam edelim ve çalışacağımız editörü seçerken ve edisyon sözleşmesi imzalarken hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği üzerinde duralım.

Çalışacağınız editörü seçerken öncelikle dikkat etmeniz gereken repertuarıdır. Çok fazla eser sahibi ve eseri repertuarında bulundurmak editörün başlı başına başarılı olduğu anlamını taşımaz. Önemli olan editörün çalıştığı eser sahiplerinin niteliğidir. Ayrıca eser sayısının çokluğundan ziyade eserlerin etkin kullanılıp kullanılmadığına bakmak gerekir.

Bir editör repertuarında bulunan eserlerin kullanımını ne kadar çok sağlıyorsa o kadar başarılıdır. Bu kullanımlar eserlerin çeşitli sanatçıların albümlerine sokulması ve reklam ve sinema filmlerinde yer almasının sağlanmasına kadar geniş bir yelpazeyi oluşturur.

Diğer bir önemli faktör editörün uluslar arası bağlantılarının bulunup bulunmadığıdır. Zira sağlam uluslar arası bağlantıları olan bir editör size çok değişik imkanlar sunup geniş bir dünyanın kapılarını açabilir.

Editörlerle imzalayacağınız sözleşmelerde yanınızda konunun uzmanı bir hukukçunun bulunması menfaatinize olacaktır. Zira edisyon sözleşmeleri uzun ve kapsamlı olup detaylı olarak incelenmesi gereken sözleşmelerdir.

Sözleşme kapsamına dilerseniz tüm eserlerinizi dilerseniz eserlerinizden bazılarını sokabilirsiniz. Editörün performansını test etmek bakımından ikinci alternatifi öneririm. Eğer eserlerinizden bir veya bir kaçının etkin kullanımını sağlayabilirse diğer eserlerinizi de sözleşmeye dahil etme imkanı vardır.

Bir Cevap Yazın